« powrót 11 października 2021

Nauka i integracja w Poznaniu

W środę 6 października odbyła się wycieczka dydaktyczna do Poznania, w której wzięły udział klasy 1f oraz 3c1 pod opieką Pań profesor: Moniki Kułakowskiej, Iwony Orlik, Weroniki Hemmerling-Brzezińskiej oraz Pana profesora Janusza Grupińskiego.

Przygodę zaczęliśmy od Muzeum Narodowego, w którym podziwialiśmy obrazy i rzeźby pochodzące z różnych epok. Celem wizyty było dowiedzenie się, w jaki sposób należy interpretować dzieła sztuki. Uczestnicy wyprawy z zaciekawieniem słuchali Pani opowiadającej o znaczeniu obrazów, między innymi ,,Błędnego koła" Jacka Malczewskiego oraz ,,Rozstrzelania V" Andrzeja Wróblewskiego. Chętnie odpowiadaliśmy na zadawane pytania, starając się odszukać jak najwięcej symboli i alegorii. Uświadomiliśmy sobie, że do prawidłowego odczytania przekazu dzieła należy posiadać bardzo dużą wiedzę o historii, kulturze, a także pobudzić własną wyobraźnię. Obrazy poruszały różnorodne tematy i problemy, więc każdy z pewnością odnalazł malowidło, które go zachwyciło.

Następnie udaliśmy się do Muzeum Archeologicznego. Poznaliśmy aspekty trudnego, codziennego bytu ludzi żyjących w dalekiej przeszłości. Zobaczyliśmy wystawy naczyń, biżuterii, kamieni, z których korzystali przodkowie. Zrozumieliśmy, że ich wynalazki miały bardzo duży wpływ na rozwój cywilizacji i to właśnie im można zawdzięczać skonstruowanie przedmiotów używanych współcześnie. Dowiedzieliśmy się również o życiu i śmierci w starożytnym Egipcie. Obecność na ścianach rysunków prezentujących starożytnych Egipcjan umożliwiła doskonałe poznanie klimatu dawnej epoki.

Dopełnieniem nauki w muzeach był czas na świeżym powietrzu, który poświęciliśmy na rozmowy, spacery po Starym Rynku oraz zjedzenie obiadu.

Około godziny 15.30 szczęśliwi wróciliśmy do Kościana. Wycieczka była bardzo udana. Pozwoliła oderwać się od szkolnej rzeczywistości, zintegrować się, a jednocześnie umożliwiła poszerzenie wiedzy w bardzo intrygujący sposób.

 

Nikola Borowska, Wiktoria Szeszuła klasa 3c1

« powrót Drukuj

Czytaj również: