« powrót 02 grudnia 2021

Poznajemy historię i tajemnice malarstwa

W piątek,19 listopada 2021r. klasa - 2d - wraz z panią profesor Różą Tomczak i panem profesorem Januszem Grupińskim udała się na wycieczkę do Poznania.

Pierwszym miejscem, które zwiedziliśmy, była Brama Poznania, gdzie, dzięki  audioprzewodnikom, mogliśmy wysłuchać wielu ciekawych informacji o początkach państwa i wyspie katedralnej. Interaktywne Centrum Historii Ostrowa Tumskiego to niezwykłe muzeum, nie ma w nim tradycyjnych eksponatów , jest za to prezentacja multimedialna i trójwymiarowa.
 W tym miejscu łączy się przeszłość z nowoczesnością.

Kolejnym miejscem na naszej trasie było Muzeum Archidiecezjalne, po którym oprowadzał nas przewodnik opowiadający o eksponatach będących świadectwem bogactwa chrześcijańskiej kultury. Było ich mnóstwo, dlatego tylko część z nich zdołaliśmy zobaczyć. Galeria sztuki średniowiecznej oraz portrety trumienne podkreślały wyjątkowość kolekcji. Przede wszystkim główną atrakcją był skarbiec, a w nim m.in. przeróżne monstrancje świadczące o wyjątkowym mistrzostwie rzemieślników.

Następnie, po wcześniejszej przerwie obiadowej w obrębie Starego Rynku, udaliśmy się
do Muzeum Narodowego. Tam pani przewodnik niezwykle ciekawie opowiedziała nam o obrazach, szczególnie tych pochodzących
z okresu romantyzmu. Lekcja poświęcona obrazom Teofila Kwiatkowskiego, Piotra Michałowskiego wzbogaciła naszą wiedzę o romantyzmie. Z zaciekawieniem obejrzeliśmy także grafiki Cypriana Kamila Norwida -ostatniego z „wielkich”. W trakcie zajęć, zgodnie z poleceniami p. przewodnik, sprawdzaliśmy różne informacje w Internecie.

Późnym popołudniem, zmęczeni, ale zadowoleni wyruszyliśmy w podróż do domu. To był bardzo ciekawy dzień. Cały wyjazd przebiegał sprawnie, bez komplikacji i przyniósł wiele pozytywnych emocji oraz rozszerzył wiedzę o historii Piastów, sztuce średniowiecznej, tradycji sarmackiej, malarstwie romantycznym. Już cieszymy się na kolejne, równie kształcące wycieczki.