« powrót 12 maja 2022

Wizyta w Toruniu w ramach rządowego programu „Poznaj Polskę”

W piątek 29 kwietnia 2022 roku klasa II d pod opieką Pani Profesor Hanny Woźnej-Gil oraz Pani Profesor Iwony Orlik udała się na wycieczkę do miasta Toruń.

Nasza podróż finansowana była z funduszy programu “Poznaj Polskę”. Na szczęście nikt nie zaspał i już o godzinie 5:30 wyruszyliśmy w trasę. Podróż minęła szybko i już o 8:30 znaleźliśmy się na terenie Twierdzy Fortu IV. Naszą przygodę rozpoczęliśmy od wizyty w warsztacie piernikarskim. Tam zostaliśmy podzieleni na 3 grupy, którymi dowodzili Mistrzowie wybrani spośród nas. Pracowaliśmy z pełnym zaangażowaniem czego rezultatem były własnoręcznie przygotowane i ozdobione pierniki, które jako pamiątkę zabraliśmy do domu. Następnie razem z przewodnikiem ubranym w mundur pruskiego żołnierza oglądaliśmy różne zakamarki Fortu. Później udaliśmy się do centrum Torunia i rozpoczęliśmy zwiedzanie Starego i Nowego Miasta. Przewodnik oprowadził nas i opowiadał m.in. o  Zamku Krzyżackim, Domu Mikołaja Kopernika, Kościele Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny, Krzywej Wieży, miejskich murach obronnych, Kościele Akademickim p.w. Św. Ducha, Pomniku Mikołaja Kopernika, Rynku Staromiejskim, Kamienicy pod Gwiazdą. Odwiedziliśmy Muzeum Uniwersytetu w Toruniu po którym oprowadziła nas Kustosz Muzeum. Zobaczyliśmy aktualną wystawę czasową, magazyn zbiorów mieszczący się w niezatapialnym sejfie oraz salę główną z galerią Rektorów uczelni.

Po tym dość intensywnym spacerze po mieście udaliśmy się na obiad do włoskiej restauracji “Stare Metropolis” słynącej z najlepszej pizzy w mieście wypiekanej w tradycyjnym piecu opalanym drzewem. Najedzeni i zadowoleni mieliśmy jeszcze chwilę na zakup pamiątek i słynnych toruńskich pierników. Tym akcentem zakończyliśmy wizytę w mieście piernika i Mikołaja Kopernika i wyruszyliśmy w drogę powrotną do Kościana, aby pełni wrażeń rozpocząć wyjątkowo długi majowy weekend. Toruń na pewno zapamiętamy na długo ze względu na jego historię i walory architektoniczne.