« powrót 10 października 2022

NIEZAPOMNIANY GDAŃSK

Ostatnią szkolną wycieczkę uczniowie klas: 4d1,4e1, 4a1, 4b1 spędzili w Gdańsku w znakomitej atmosferze wraz z niezawodnymi opiekunami.

Naszymi opiekunami byli: prof. Janusz Grupiński, prof. Karolina Woźniak oraz prof. Magdalena Kostrzewa, którzy zapewnili nam moc atrakcji. Naszą podróż rozpoczęliśmy 30.09.2022r. o godzinie 7:54, kiedy wsiedliśmy do pociągu. Spędziliśmy w nim cztery godziny, jednak było warto. Gdańsk przywitał nas słoneczną pogodą. Po odłożeniu toreb w hostelu, udaliśmy się spacerem przez gdańską starówkę do Muzeum II Wojny Światowej. Spędziliśmy tam kilka godzin na indywidualnym zwiedzaniu wszystkich ekspozycji muzeum. Mogliśmy przyjrzeć się różnym aspektom II wojny światowej począwszy od wybuchu, przez opór Polaków, obozy koncentracyjne i prześladowania, aż do do zakończenia działan wojennych. Mogliśmy zgłębiać wiedzę przez informacje zawarte w aplikacji muzeum, którą pobraliśmy na nasze smartfony podczas zwiedzania. Po wyjściu z wystawy czekał na nas przewodnik, który rozdał nam audio przewodniki  oraz następnie wyruszył z nami odkrywać tajemnice Gdańska. Najpierw przechodziliśmy przez jeden z podnoszonych mostów, który zaprowadził nas prosto pod ogromne litery układające się w napis: GDAŃSK. Była to idealna okazja, aby zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie. Następnie spacerowaliśmy oglądając rzekę Motławę. Zwiedzaliśmy majestatyczny krajobraz gdańskiej starówki, zachwycając się otaczającymi nas ulicami. Na koniec dnia dostaliśmy chwilę czasu dla siebie, który każdy spędził w odmienny sposób – odkrywając smaki lokalnych kuchni. Potem wróciliśmy do hostelu zauroczeni pięknem Gdańska. Zanim się zorientowaliśmy nastał poranek, pierwszego października. Chyba w Gdańsku czas płynie inaczej… Rano o 9:30 byliśmy już na pokładzie statku płynącego na Westerplatte. Rozkoszowaliśmy się ponownie pięknem morskiego krajobrazu. Bez wątpienia każdy miał okazję  do tego, aby uchwycić te niezapomniane widoki swoim aparatem. Po udanym rejsie statkiem wyruszyliśmy do Muzeum Solidarności znajdującym się przy Stoczni Gdańskiej. Po raz drugi otrzymaliśmy audio przewodniki oraz rozkoszowaliśmy się indywidualnym zwiedzaniem muzeum. Mogliśmy przyjrzeć się procesowi tworzenia NSZZ Solidarność oraz życiu ważnych osobistości np. Lecha Wałęsy czy Edwarda Gierka. Na koniec zmęczeni, ale szczęśliwi udaliśmy się do centrum handlowego na ciepły posiłek,  aby potem pójść na pociąg powrotny do Kościana. Z wielkim smutkiem, ale pełni nowych doświadczeń opuściliśmy Gdańsk. Była to niezapomniana przygoda, którą zapamiętamy na długo.